Assalamualaikum | Welcome to My Blog | Sila Masukkan Address Blog Anda Dibawah Ini | Terima Kasih
Post

Air Mata Keinsafan


Kenapakah begitu susah untuk aku mengubah diri ini
agar menjadi insan berguna pada mata Ilahi?
Kenapa begitu sukar diri ini
untuk menerima segala kebenaran yang diajarkan padaku?

Begitu hitamkah hati ku ini?
Begitu menggunungkah dosa diri ini?
Layakkah aku untuk meminta ampunanMu ya Allah?
Masih adakah ruang untuk hidayahMu
bertapak dalam ruangan hati hitam ini ya Allah?

Kenapa begitu susah diri ini
untuk mengalirkan air mata apabila disebut nama yang Maha Esa…?
Kenapa begitu berat air mata ini
untuk mengalir mendengar nama Rasulullah s.a.w?
kenapa begitu jauh diri ini
jika dibanding dengan para pejuang Islam yg lain?

Aku jua muslim yang sama-sama
ingin melihat kebangkitan Islam
Aku jua muslim yang sama-sama
melawan arus jahiliyah
Tapi diri ini tetap ku rasakan masih
sungguh jauh untuk menghampiri gerbang syurga-Mu ya Allah
Tapi aku tidak sanggup dengan siksaan api neraka-Mu

Ya Allah...
Hinanya diri ku ini ya Allah
Kotornya diri ku ini ya Allah
Jijiknya diri ku ini ya Allah
Berilah hidayah padaku ya Allah

Janganlah Kau tinggalkan aku walau sesaat
Pimpinlah aku dalam setiap detik perbuatanku
Aku tidak sanggup jika
Kau berpaling dari memandang diri ini
Tidak sanggup ya Allah

Segala-galanya aku berserah pada Mu
Aku tidak dapat membayangkan diriku
tanpa pimpinan-Mu ya Allah
Aku tidak sanggup menjadi
sehina-hina manusia pada pandangan-Mu
Astaghfirullahalazim
Ampunilah aku dalam setiap kejahilan dan kelekaanku
Hanya pada Engkau
aku bergantung dan mengharap segala-galanya

Air mata membasahi pipi
Adakah ini air mata keinsafan?
Ini adalah air mata kehinaan yang melanda diri ini
Diri ini sedih dengan apa yg telah hambaMu ini lakukan
Aku ingin meminta sesuatu dari Mu..
Tapi aku sungguh malu padaMu ya Allah..

Aku teringat perjuangan Hassan Al-Banna
Aku sangat mengagumi perjuangan beliau
Aku mengagumi perjuangan Syed Qutub
Tapi ya Allah...aku malu ya Allah untuk menyatakannya
Masih layakkah diri ini menyebut
nama Hassan Al-Banna? Nama syed Qutub?
Masih tersisakah pejuang sepertinya untuk diri ini
Malunya aku ya Allah dengan permintaan ini
Aku tidak layak memikirkan tentangnya

Wanita seperti manakah
yang Kau pilihkan untuk mereka?
Wanita yang bagaimanakah
yang telah Kau pilih untuk melahirkan mereka?
Semestinya seperti Zainab Al-Ghazali
dan mereka yang seangkatan dengan beliau
Aku ingin sekiranya boleh mendampingi orang-orang sekaliber mereka
Seorang yang hidupnya semata-mata untuk Allah

Mereka tak tergoda rayuan harta dan benda apalagi wanita
Aku ingin sekiranya boleh
menjadi seorang ibu bagi mujahid-mujahid seperti Hassan Al-Banna
Masih tersisakah mujahid seperti Al-Banna untukku ya Allah?
Layakkah diri ini untuk menjadi peniup semangatnya?
Aku sungguh malu menyatakannya ya Allah...
Sungguh hina diri ini…sungguh kotor diri ini
Sungguh lemah diri ini untuk mujahid seperti mereka

Air mata ini jika dialirkan hingga titisan terakhir
namun ia masih tidak mencukupi untuk
menyatakan rasa bersalah
dengan dosa-dosa diri ini yang menggunung tinggi

Ya Allah...
Pimpinlah daku
Janganlah Kau tinggalkan aku walau sesaat cuma
Aku tidak sanggup dibiarkan dlm lumpur dosa2 hina
Ampunilah aku ya Allah...
Astaghfirullahalazim...
Astaghfirullahalazim...
Astaghfirullahalazim...

Related Posts with Thumbnails
Selamat Datang ke aljanggut.blogspot.com Dijemput kepada sahabat-sahabat untuk menghantar sebarang artikel ilmiah iaitu di aljanggut@yahoo.com, artikel tersebut akan dinilai sebelum dipaparkan di sini -Semoga dapat mengambil istifadah dan manfaat dari laman ini-

About Me

My photo
Selangor, Kelantan, Laut Merah, Germany
|.::Kuliyyah of Theology, Major In Belief & Philosophy::.|.::Kuliyyah of Arabic, International Islamic University Malaysia::.|

Chat Here

Visitors

Hye, anda tidak keseorangan di blog ini kerana sekarang Orang Sedang Menemani Anda!

Categories

About This Blog

Disclaimer

Please note that NONE of the files listed on this blog are stored on the site. We only serve to index contents available from other sites as a convenient and easy way for our visitors to find files that have been shared by their respective copyright owners.

As such, we DO NOT claim ownership rights of any documents and/or materials accessible or made available on this site, nor assume any responsibility for the contents on any externally-linked site or for any links on any externally-linked site. Use of this site is therefore solely at your own discretion.

If you believe that your copyrighted material may have been unintentionally infringed, please write to us directly for immediate removal.

::. aljanggut .::

Money Exchange