Assalamualaikum | Welcome to My Blog | Sila Masukkan Address Blog Anda Dibawah Ini | Terima Kasih
Post

Fakta Tentang Kemerdekaan Malaysia


Sila klik untuk gambar yang lebih jelas


FAKTA-FAKTA YANG WAJIB DI KETAHUI OLEH GENERASI MUDA 

MERDEKA :

Laungan "merdeka" datangnya dari KMM – Kesatuan Melayu Muda yang ditubuhkan pada tahun 1938. Parti Melayu Kiri pertama yang mengerakan nasionalisma melayu. Parti ini diharamkan oleh penjajah British. Bila KMM diharamkan, maka British menubuhkan "Gerombolan."

Lihat tarikh Gerombolan lama ditubuhkan pada tahun 1946. 

KMM melaungkan "MERDEKA!" untuk Tanah Melayu.

Gerombolan lama meluangkan "hidup Melayu!" kerana ketika itu kurang rasuah untuk beli oxygen. 


MERDEKA TIDAK ADA PERTUMPAHAN DARAH: 

Ini bohong! Ini tipu besar! Ini Lebong! Ini Gebang!

Ini sengaja disebarkan oleh Gerombolan.

Parti Komunis, Angkatan Pemuda Insaf [API], AWAS, pdan PETA adalah antara puluhan organisasi yang angkat senjata melawan British. Beratus ribu yang gugur tewas mengabadikan darah mereka untuk kelahiran Malaya yang merdeka. 

Kalau tak percaya tanya Robert Kouk yang kaya raya itu. Adiknya gugur di hutan Pahang.

Kalau tak percaya tanya Dj radio stesen China yang baru kena buang itu. Arwah emak dia angkat senjata.

Ini perang Kolonial yang amat besar sehinggakan memufliskan Great Britain. Sila rujuk buku sejarah. Jangan malas membaca. 


SINGAPURA:

Singapura adalah sebahagian dari Tanah Melayu. Nama lamanya Temasek. sama seperti Pulau Pinang , Langkawi, Pulau Babi Besar, Pulau Bidong, Pulau Kapas dan pulau-pulau yang lain di semenanjung Malaysia. 

United Malays National Organistion belot dan memberikan pulau ini kepada British pada tahun 1957 seperti Hong Kong jadi wilayah Kolonial.

Parti Komunis, Parti Buruh, Parti Rakyat, dan PAS - menentang kerana ini adalah projek British.

Parti-parti ini menentang Singapura masuk Malaysia kerana ini kerja bodoh. Tidak mungkin Pulau Pinang masuk Malaysia atau Pulau Bidong masuk Malaysia. Singapura adalah sebahagian dari Tanah Melayu. Pulau ini sebahagian dari Johor. 


31 OGOS HARI APA ?

31 Ogos bukan hari Malaysia. Ini hari cuti umum untuk bangun lambat. 16 September ialah hari Malaysia – sila tanya warga Sabah dan Sarawak. 


SABAH DAN SARAWAK 

Tidak ada pertalian sejarah dan budaya dengan Tanah Melayu. Sila rujuk Sejarah Melayu – tidak ada langsung disebut Sabah atau Sarawak dalam kitab ini. 


LAGU NEGARA KU 

Lagu ini di ciplak dari lagu TERANG BULAN, lagu Indonesia. Ketika konfontasi 1963 – Bung Karno memainkan lagu 'terang bulan' ini di radio Republik Indonesia. Lagu 'terang bulan' ini berasal dari lagu Perancis 'Memula Moon'. 


JALUR GEMILANG 

Ini juga diciplak dari bendera Amerika. Motif bendera ini tidak ada langsung kaitan dengan sejarah negara & bangsa.

Motif nusanatra ialah merah putih – motif ini adalah kesinambungan sejarah Sri Vijaya dan Langkasuka. Contohnya bendera Indonesia, Singapura dan bendera United Malays National Organisation sendiri – menggunakan motif ini.


HAKIKATNYA: 

Generasi muda wajib mengetahui dan membetulkan sejarah.

Lagu kebangsaan baru wajib di garap!
Bendera baru wajib di garap!

Lagu dan bendera baru ini wajib melambangkan pensejarahan negara dan bangsa di bumi Melayu bukan ciplakan yang menjadi kemarahan orang lain.

Nota:
Gerombolan bukan parti nasionalis yang berjuang untuk melayu. Kalau nasionalis, kenapa namanya UNITED MALAYS NATIONAL ORGANISATIONS?




Related Posts with Thumbnails
Selamat Datang ke aljanggut.blogspot.com Dijemput kepada sahabat-sahabat untuk menghantar sebarang artikel ilmiah iaitu di aljanggut@yahoo.com, artikel tersebut akan dinilai sebelum dipaparkan di sini -Semoga dapat mengambil istifadah dan manfaat dari laman ini-

About Me

My photo
Selangor, Kelantan, Laut Merah, Germany
|.::Kuliyyah of Theology, Major In Belief & Philosophy::.|.::Kuliyyah of Arabic, International Islamic University Malaysia::.|

Chat Here

Visitors

Hye, anda tidak keseorangan di blog ini kerana sekarang Orang Sedang Menemani Anda!

Categories

About This Blog

Disclaimer

Please note that NONE of the files listed on this blog are stored on the site. We only serve to index contents available from other sites as a convenient and easy way for our visitors to find files that have been shared by their respective copyright owners.

As such, we DO NOT claim ownership rights of any documents and/or materials accessible or made available on this site, nor assume any responsibility for the contents on any externally-linked site or for any links on any externally-linked site. Use of this site is therefore solely at your own discretion.

If you believe that your copyrighted material may have been unintentionally infringed, please write to us directly for immediate removal.

::. aljanggut .::

Money Exchange