Assalamualaikum | Welcome to My Blog | Sila Masukkan Address Blog Anda Dibawah Ini | Terima Kasih
Post

Gempar! Buaya Crocs Menyerupai Kalimah ALLAH

Perkara ini saya baru dapati dari sebuah group facebook yang saya ikuti. Selain mengajak bersama-sama memboikot Crocs, mereka juga sertakan gambar bukti untuk kita nilai kesahihan dan sejauh mana Buaya Crocs itu menyerupai Kalimah ALLAH, wallahu’alam...kita tengok gambar ini dulu.

[Image: 
crocs3.1.jpg]
  
[Image: 
crocs1.1.jpg]


[Image: 
crocs2.1.jpg]

[Image: 
crocs4.1.jpg]


[Image: 
crocs5.1.jpg]
Sedikit cerita tentang kewujudan Crocs ni. Crocs Inc. adalah sebuah kilang membuat kasut yang mula-mula ditubuhkan oleh George B. Boedecker Jr. Kilang pembuatan Crocs ni beribupejabat di Niwot, Colorado  United States.

Mungkin kebanyakkan kita dah pun membeli sandal Crocs ni. Harga Crocs yang kita ketahui adalah lebih mahal dari kasut sukan yang kita beli. Mungkin korang sayang nak buang, tapi mungkin perkara yang boleh korang lakukan:

1) Membuang lambang Buaya Crocs itu dengan apa cara sekali pun.

2) Korang bagitau kawan-kawan yang baru merancang nak beli Crocs supaya dorang tak rasa bersalah.

3) Korang simpan buat kenangan, sebab kalau korang buang, lambang itu masih ada kat situ, korang pulak rasa berdosa.

Perkara ni masih belum tersebar luas, tapi adakah benda ni secara senga ja, atau di rancang, tapi satu yang aku mahu pesan, disebabkan founder dia dari US, so aku susah sikit nak percaya yang benda ni sengaja, mungkin dia tak tahu hal sebenar, tapi ada pihak lain yang menjadi dalang, wallahu’alam.

p/s: Tak kisahlah berapa mahal Crocs yang kita beli, tapi lambang itu yang wat kita was-was nak guna. Ambil iktibar...

Assalamualaikum..
terkejut bila dpt tau hal ini..
syukran sbb share kalo tak smpai bile taktau..

Related Posts with Thumbnails
Selamat Datang ke aljanggut.blogspot.com Dijemput kepada sahabat-sahabat untuk menghantar sebarang artikel ilmiah iaitu di aljanggut@yahoo.com, artikel tersebut akan dinilai sebelum dipaparkan di sini -Semoga dapat mengambil istifadah dan manfaat dari laman ini-

About Me

My photo
Selangor, Kelantan, Laut Merah, Germany
|.::Kuliyyah of Theology, Major In Belief & Philosophy::.|.::Kuliyyah of Arabic, International Islamic University Malaysia::.|

Chat Here

Visitors

Hye, anda tidak keseorangan di blog ini kerana sekarang Orang Sedang Menemani Anda!

Categories

About This Blog

Disclaimer

Please note that NONE of the files listed on this blog are stored on the site. We only serve to index contents available from other sites as a convenient and easy way for our visitors to find files that have been shared by their respective copyright owners.

As such, we DO NOT claim ownership rights of any documents and/or materials accessible or made available on this site, nor assume any responsibility for the contents on any externally-linked site or for any links on any externally-linked site. Use of this site is therefore solely at your own discretion.

If you believe that your copyrighted material may have been unintentionally infringed, please write to us directly for immediate removal.

::. aljanggut .::

Money Exchange